اجرای تراکم ضربه ای سریع RIC در شهرک صنعتی لیا قزوین

اجرای تراکم ضربه ای سریع RIC در شهرک صنعتی لیا قزوینوضعیت: اتمام بهار 97

تراکم ضربه ای سریع، یک روش متوسط بین تراکم سطحی مرسوم و تراکم دینامیکی عمیق است. این روش با استفاده از یک چکش هیدرولیکی که بر روی یک بیل مکانیکی قرار گرفته و به صورت متوالی بر روی خاک رها می شود مانند تصویر فوق خاک را متراکم می نماید. وزن چکش به طور معمول بین 5 تا 12 تن می باشد که به صورت آزادانه از ارتفاع 1.2 متری بر روی یک پاشنه ی دایره ای با قطری بین 1 تا 1.5 متر رها می شود. دستگاه تراکم ضربه ای سریع می تواند بین 40 تا 60 ضربه در دقیقه تولید نماید که بسیار سریع تر از دستگاه تراکم دینامیکی عمیق می باشد. یک سیستم کنترل بر روی دستگاه قرار دارد تا انرژی ضربه و میزان نفوذ پاشنه را ذخیره نماید. عمق بهسازی تابعی از نوع و خواص خاک، سطح آب زیرزمینی و انرژی اعمال شده می باشد. این تکنولوژی از زمان نخستین استفاده های آن در دهه 90 میلادی در بریتانیا تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است. 
شرکت مهار شالوده اخیرا عملیات اجرایی تراکم ضربه ای سریع را که به منظور تحکیم و تقویت بستر در یکی از سایتهای بزرگ مجموعه شهرک صنعتی لیا در استان قزوین می باشد را آغاز نموده است در این روش تراکم و بهسازی خاک دستی به عمق 5 تا 6 متر می باشد. لازم به ذکر است که در آینده نزدیک کارخانه های بزرگی در این شهرک احداث خواهد شد.
نظر به اینکه شهر قزوین از جمله شهرهای تاریخی ایران و طی سالیان سال شاهد تمدن بزرگ بوده، دوره های مختلف انباشت خاک دستی را این شهرتجربه نموده است لذا بهره گیری از تکنولوژی جدید تراکم و بهسازی خاک دستی که نسبت به سایر روشها در شهر کاربرد بیشتری دارد  را می توان استفاده نمود.

طراحی سازه های ژئوتکنیکی پیمانکار نیلینگ پیمانکار آنکراژ پیمانکار شاتکریت پیمانکار تراکم دینامیکی عمیق پیمانکار تراکم ضربه ای سریع پیمانکار ریز شمع پیمانکار اختلاط عمیق خاک پیمانکار بهسازی خاک پیمانکار پایدارسازی گودبرداری پیمانکار آب بندی گودها و سدها پیمانکار حفاظت در مقابل سقوط سنگ و بهمن پیمانکار دیوار دیافراگمی پیمانکار دیوار خاک مسلح پیمانکار سپرکوبی پیمانکار تخریب و تقویت بتن پیمانکار فنداسیون عمیق

پروژه ها

پروژه گودبرداری هلال ازگل

پروژه گودبرداری هلال ازگل

وضعیت: در حال اجرا

تراکم دینامیکی در پروژه چابهار

تراکم دینامیکی در پروژه چابهار

وضعیت: اتمام در پاییز 95