مجتمع تجاری اداری حسن سیف

مجتمع تجاری اداری حسن سیفپروژه خاکبرداری و پایدارسازی جداره گود به روش ترکیبی برم خاکی و نیلینگ به همراه نصب سولجرپایل و استرند مجتمع تجاری اداری حسن سیف

شرکت مهار شالوده در راستای قرارداد منعقده در زمینی با مساحت 5800 مترمربع واقع در شهرک غرب، عملیات خاکبرداری و پایدارسازی جداره‌های گود را به روش اجرای سولجرپایل‌های فلزی و برم سازی با استفاده از نیلینگ و استرند تا عمق 29 متر از سطح زمین آغاز نمود.
با توجه به تجربه عظیم شرکت مهار شالوده در اجرای کار با دستگاه‌های سنگین، به‌منظور تأمین ایمنی مناسب و آماده‌سازی مسیر تردد و محل استقرار دستگاه‌های حفار و دیگر ماشین‌آلات ازجمله جرثقیل‌های سنگین موردنیاز نصب شمع‌های سازه نگهبان در حین عملیات اجرایی، در ابتدا محل پروژه بر اساس راهنمای EFFC/DFI بررسی و اقدام به ایمن‌سازی کل کارگاه شد. همچنین با توجه به اهمیت و زمان اجرای پروژه و با توجه به نوع خاک محل و سطح آب زیرزمینی، این شرکت با استفاده از دستگاه حفار Soilmec SR-60 و به‌وسیله حفاری با اوگر و حفاری با باکت نسبت به حفاری چاه‌های سولجرپایل‌ها اقدام نموده و پس از آماده شدن مقاطع فلزی بلند به ارتفاع تا 35 متر با تکنیک استفاده از دو جرثقیل همزمان اقدام به نصب سولجرهای فلزی و قفسه میلگرد ریشه نمود.
جهت بتن‌ریزی سولجرپایل‌ها پس از نصب مقاطع فلزی و با توجه به ایستایی سطح آب زیرزمینی در عمق 15 متر، از روش بتن‌ریزی با استفاده از لوله‌ترمی زیر تراز آب بهره گرفته شد که این امر مستلزم تجربه و مهارت کافی می‌باشد.
 در ادامه اجرای عملیات با توجه به برخورد با شمع‌های بتن مسلح مدفون و سازه نگهبان همسایه پروژه در طی عملیات خاکبرداری به‌وسیله بیل‌های مکانیکی Hyundai 210 و Hitachi و Benati ، شرکت مهار شالوده با استفاده از وایرکات و برش با سیم الماسه و بیل مکانیکی پیکور اقدام به آزادسازی مقاطع مدفون و تخریب بتن‌ها نمود.
با توجه به وجود شبکه فاضلاب زیرسطحی در بخشی از پروژه جهت آماده‌سازی مقاطع فلزی با بهره‌گیری از برش پلاسما، بخشی از سولجرهای فلزی برجا با دقت سوراخ شده و پایدارسازی با استفاده از شاتکریت ضخیم و دو لایه مش 10 انجام شد.
جهت پایدارسازی جداره گود پس از اجرای شاتکریت با دستگاه Aliva 262 در بخش شرقی با استفاده از دریل واگن پنوماتیک اطلس کوپکو Atlas Copco Roc 601 حفاری‌های موردنیاز جهت اجرای استرندهای 5 رشته به طول 32 متر انجام شد. در ادامه بافت استرندها شامل نصب غلاف استرند و شلنگ‌های تزریق، نصب اسپیسرهای خورشیدی و سنترلایزرهای موردنیاز هر استرند بر اساس استاندارد بین‌المللی FHWA اجرا شد. پس از جایگذاری استرندها در هر گمانه، با استفاده از پمپ تزریق Clivio عملیات تزریق دوغاب تا فشار 8 بار در هر گمانه انجام شد. به‌منظور اعمال نیروی پیش‌تنیدگی در استرندهای اجراشده با استفاده از جک کشش 150 تنی هر 5 رشته استرند تا نیروی 75 تن کشیده و قفل شده است.
در دیگر بخش‌های جداره گود جهت پایدارسازی از نیلینگ استفاده شد. پس از رگلاژ دیواره، نصب مش و اجرای شاتکریت با دستگاه Aliva 260، جهت حفاری گمانه هر نیل با توجه به تعداد زیاد نیل‌ها (حدود 4000 نیل) از دریل واگن پنوماتیک Inger SollRand به جهت راندمان بالای حفاری گمانه استفاده شد. پس از آماده‌سازی میلگردهای نیل ازجمله رزوه سر نیل‌ها و نصب شلنگ‌های تزریق و اسپیسرهای موردنیاز، اقدام به جایگذاری و پکینگ و تزریق با پمپ ITB تا فشار 6 بار شد.
 

طراحی سازه های ژئوتکنیکی پیمانکار نیلینگ پیمانکار آنکراژ پیمانکار شاتکریت پیمانکار تراکم دینامیکی عمیق پیمانکار تراکم ضربه ای سریع پیمانکار ریز شمع پیمانکار اختلاط عمیق خاک پیمانکار بهسازی خاک پیمانکار پایدارسازی گودبرداری پیمانکار آب بندی گودها و سدها پیمانکار حفاظت در مقابل سقوط سنگ و بهمن پیمانکار دیوار دیافراگمی پیمانکار دیوار خاک مسلح پیمانکار سپرکوبی پیمانکار تخریب و تقویت بتن پیمانکار فنداسیون عمیق

پروژه ها

اجرای تراکم دینامیکی بستر در بندر طاهری

اجرای تراکم دینامیکی بستر در بندر طاهری

بهسازی بستر و تراکم عمیق خاک در بندر طاهری و عسلویه و جنوب ایران