طراحی سازه های ژئو تکنیکی

طراحی سازه های ژئو تکنیکیاز دوران قدیم مهندسین و سازندگان ابنیه مختلف با روشهای پی سازی دوران خودآشنا و با مسائل گوناگون ناشی از رفتار خاکهای مختلف برخورد داشته اند .

از دوران قدیم مهندسین و سازندگان ابنیه مختلف با روشهای پی سازی دوران خودآشنا و با مسائل گوناگون ناشی از رفتار خاکهای مختلف برخورد داشته اند . اساساً طراحی و اجرای پی ساختمانها از مهمترین و در عین حال حساسترین قسمتهای محاسبه و بنای ابنیه است و غالباً اشکالات بعدی زاییده عدم وجود پی مناسب و یا کم توجهی به این قسمت پر اهمیت بنا می باشد .
طرح یک پی مناسب مستلزم شناخت رفتار واقعی زمین ساختگاه و تغییرات احتمالی این رفتار در اثر مرور زمان و یا پیدایش شرایط جدید از جمله جریان اب در خاک ، نشست ، کسیختگی و ....... است .
سازه های ژئوتکنیکی شامل بناهای نگهبان و نگهدار، دیواره های زیر زمینی، پی های سطحی و عمیق، پایدار سازی شیروانی و تونل ها و حفره های زیرزمینی ، بهسازی خاک با انواع روشها و خاکریزها و .... را شامل می گردد.
شرکت مهار شالوده با تجربیات طراحی و اجرایی متفاوت و همکاری با اساتید و مشاوران برجسته و دارا بودن گنجینه نرم افزاری مناسب از معتبرترین شرکت طراحی(terrasol) فرانسه در زمینه طراحی و نیز اجرای سازه های ژئو تکنیکی در عرصه پروژه های مهندسی در حال فعالیت می باشد .

 
 

 

 

طراحی سازه های ژئوتکنیکی پیمانکار نیلینگ پیمانکار آنکراژ پیمانکار شاتکریت اجرای دیوار خاک مسلح پیمانکار سپرکوبی پیمانکار تخریب تقویت بتن فنداسیون عمیق پی سطحی و عمیق اجرای تونل حفره های زیرزمینی بهسازی خاک

تکنولوژی ها

تراکم ضربه ای سریع

تراکم ضربه ای سریع

تراکم ضربه ای سریع، یک روش متوسط بین تراکم سطحی مرسوم و تراکم دینامیکی عمیق است. این روش با استفاده از یک چکش هیدرولیکی که بر روی یک بیل مکانیکی قرار گرفته و به صورت متوالی بر روی خاک رها می شود.

ریزشمع (Micropile)

ریزشمع (Micropile)

میکروپایل نوعی شمع حفاری و دوغاب ریزی شده با قطر کم (معمولا کمتر از 300 میلیمتر) می باشد که به طور معمول به صورت مسلح اجرا می گردد. ریزشمع به وسیله ی حفاری گمانه، جایگذاری مسلح کننده فولادی و دوغاب ریزی اجرا می گردد.

انکراژ

انکراژ

روش انکراژ يکی از روش های پايدارسازی جدار های خاکی با استفاده از روش مهاری با انکر می باشد. اجرای انکر به­ صورت مرحله ای و از بالا به پايين می باشد و بسته به مدت زمان پايدار سازی به دو نوع موقت و دائم طبقه بندی می شوند. سيستم مهاری با انکر به منظور ايجاد پايداری داخلی جدار در مقابل حالات مختلف گسيختگی خارجی و تامين سرويس پذيری به کارمی رود.